Addressing the challenges of being a teacher activist: A phenomenological study of pre-service teachers who are passionate about Environmental Education

Rachelle Campigotto, Sarah Barrett

Abstract


Ontario, Canada mandates integrating environmental education (EE) into all sub-ject areas from K-12, but pre-service teachers receive little to no instruction on how to do so. This study focusses on the experiences of 13 pre-service students who demonstrated their passion for EE through their own activism and volun-teerism. Findings include the participants’ definition of activism, lack of acknowl-edgement of activist experiences within the program, and participants’ worries about being positioned as radical. Further, participants expressed a need for sup-port, space, and time within the pre-service program to discuss these experiences and share ideas and resources within the teacher community. Suggestions to aug-ment teacher education programs and for further research are provided.

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Résumé

L’Ontario intègre l’éducation à l’environnement à toutes les matières de la maternelle à la 12e année, mais les enseignants en formation ne reçoivent que peu ou pas d’instruction à cet égard. Cette étude relate les expériences de 13 étudiants en enseignement qui ont montré de l’intérêt pour la cause environnementale en s’impliquant dans leur communauté. Ils nous font notamment part de leur définition de l’activisme, du peu de reconnaissance que cette expérience reçoit au sein du programme, et de leur crainte d’être étiquetés comme radicaux. En outre, ces étudiants aimeraient être épaulés et profiter de plus de temps et d’espace pour partager leurs expériences, idées et ressources avec leurs pairs. Les auteures offrent des suggestions pour améliorer les programmes de formation des enseignants et orienter les recherches futures.

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Copyright © Canadian Journal of Environmental Education (CJEE) ISSN 1205-5352