Implementation of the Bondar Report: A Reflection on the State of Environmental Education in Ontario

Michal J. Bardecki, Lynda H. McCarthy

Abstract


The 2007 Bondar Report, Shaping Our Schools, Shaping Our Future, generated a vision for environmental curricula in Ontario. It has been the basis for the man-dated framework introduced in 2009 by the Ministry of Education for environ-mental education (EE) in all Ontario schools. Based on our research and personal reflections, this paper provides a summary of the recent developments concerning EE curricula in Ontario’s schools. It also identifies the key institutional elements which contribute to and influence the course of EE implementation and focuses on their role in the development of environmental curricula in the province.

Résumé

Le rapport Bondar de 2007, Préparons nos élèves – Préparons notre avenir, proposait une vision pour intégrer l’éducation environnementale au curriculum ontarien, vision qui a servi de base à la Politique d’éducation environnementale pour les écoles de l’Ontario adoptée par le ministère de l’Éducation en 2009. À partir de nos recherches et de nos réflexions personnelles, nous faisons dans cet article le point sur l’évolution de l’éducation environnementale dans les établissements scolaires de la province, en plus de faire ressortir les grands aspects institutionnels qui viennent jouer sur l’intégration de ces enseignements, en insistant au passage sur leur rôle dans la conception d’un curriculum pour l’Ontario.

Full Text:

PDF



Copyright © Canadian Journal of Environmental Education (CJEE) ISSN 1205-5352